søndag 16. januar 2011

Bokanbefaling og spinn-off…

Gerd  anbefaler stadig bøker og filmer, det er på tide å gi henne en skikkelig applaus! Jeg har snublet over både det ene og det andre som jeg neppe ville ha funnet uten hennes entusiastiske anbefalinger. Siste skudd på stammen er Kate Fox’ bok  Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour. Som Gerd sier selv:  Jeg anbefaler ellers boken "Watching the English" av Kate Fox. Hun er sosialantropolog og observerer alle de teite reglene som gjelder i middelklassen og arbeiderklassen. Kostelig bok.
Jeg kjøpte den på Amazon – til nesten ingen penger. Og gleder meg til å lese mer! Tusen takk, Gerd Smilefjes

Ulempen med anbefalinger som krever at jeg går i en bokhandel, fysisk eller elektronisk, er at jeg aldri kommer ut igjen med bare den ene boken jeg skulle ha. Og nå som Amazon.co.uk har gratis frakt på brorparten av bøkene, er terskelen lav for å slenge på noen ekstra.
Monty Don er en hageguru som behersker pennen like godt som spaden.  "The Jewel Garden: A Story of Despair and Redemption" har stått på ønskelisten lenge, men kom med på denne runden.
Jeg kan aldri få for mange dambøker og  "Water Garden Idea Book" av Lee Anne White  så fristende ut. Et pittelite klikk, og vips lå den i kurven.


"Big Plans, Small Gardens: Inspirational Ideas. Practical designs, Ways to Maximize Space"

Jeg fortsetter min samling av bøker om design av små haver. Siden jeg liker haver med mange rom, er slike bøker ideelle som inspirasjon. Forfatteren, Andy Sturgeon, har jeg ikke vært borti før, kanskje han har noe helt annet å bidra med. Jeg falt åkke som for tre-hytten hans.  Det er ikke mange andre bøker han har gitt ut, og det er tydelig at han komemr fra inne-plante-land og beveger seg ut i haven. Da er det kanskje andre ideer enn de andre Små-haver-bøkene jeg har, som er laget av designer som har lang erfaring med haver av vanlig størrelse, for eksempel John Brooks. Om noen har konkret anbefalinger av Små-have-bøker – rop endelig ut! Eller andre bøker jeg absolutt burde ha.

2 kommentarer:

  1. En ny honnør til UPC: Sendt fra Amazon England i går - levert på døren i nå!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker å bestille fra Amazon og går alltid helt berserk! Men det er faktisk mye billigere, for her i Belgia er bøker dyre. Veldig fristet til å kjøpe den boka du anbefaler om engelskmennene, og har herved satt den opp på ønskelista mi - takk for anbefaling!

    SvarSlett