søndag 22. mai 2011

Dugnadshelg gjennomført - avdeling for jord og stein








I våres var det litt planlegging på gang. vedkubber (av thuja!) er lagt opp for å få et inntrykk av hvordan en avdeling av haven kunne gjøres.  Og det er forsiktig spadd vekk litt torv for å vise en mulig dam. Jeg har begynt å legge jord og torv bak Magnoliaen - det er starten på en "ås".






Forrige helg. Det er blitt grønt og fint. Masse plen. Men ingen bruker den - vi setter oss aldri ned, det føles litt som en prærie med god utsikt.


 Det ER skummelt å ta hull på plenen. Men nå er vi i gang. Alle buskene langs muren er plassert i hengeren og fjernet - thuja, krypeiner og mengder av spirea. Jeg brukte en evighet på buskene foran verandaen - den lille gravemaskinen brukte 5 minutter på like mye...

 Hullet vokser. Steinhaugene vokser. Steine r gull - og jeg er i ferd med å bli rik!

 Hullet vokser ennå mer. All massen legges fremdeles over den lille åsen nedenfor den oppstammede sypressen.

Her er vi kommet til veis ende. Terrasseplassen er grovgravd i hele den planlagte størrelsen, og det er gravd ut til dam nederst mot den røde, japanske lønnen. Det er blitt "åser" på begge sider av lønnen.
 Og området som var vist med thujakubber på det første bildet, er grovplanert flatt.


Vi er matte og slitne nå - hele dugnadsgjengen. Noen ble til middag - men nå er vi spredt til diverse sofaer og bilseter rundt i Sør-Norge. Tusen takk for all hjelp!

7 kommentarer:

  1. Spennende prosjekt dere har satt igang!

    SvarSlett
  2. Gøy, men mye arbeid med store prosjekter. Tror det kan bli kjempefint.

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se utviklingen, og hvordan det blir tilslutt!!

    Heleneklem:o)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se utviklingen, og hvordan det blir tilslutt!!

    Heleneklem:o)

    SvarSlett
  5. Herlige bilder av det totale kaos! Men det er jo slik det begynner, etterhvert stiger fugl Fønix opp fra asken :)

    SvarSlett
  6. Det der synes jeg så skummelt ut. En gravemaskin inne i en hage. Dere er modige og flinke.

    SvarSlett
  7. Så spennende!
    Og at det blir flott er jeg sikker på ♥ det har du bevist før.

    SvarSlett