onsdag 4. januar 2012

Et lite hus i haven

Man kan aldri få for mange små hus. Jeg har to, og ønsker meg flere.    

                                        
Det lille, hvite nederst i haven er slitent, veldig slitent. Men det står der, og planen er å restaurere det. Det nådde ikke opp på listen i 2011, men det kommer flere år.  Enn så lenge gjør det tjeneste som havemøbellager. Og det overrasker meg hvor mye det kan presses inn i et hus som er ca 2x3m stort. Eller lite.   
Dette er alle møblene som kom ut av huset i våres - med hammock og det hele.





Siden jeg mener at det er nødvendig å ha mange sitteplasser rundtomkring i haven, vokser havemøbelmengden for hver sesong.

Det kan være at kjelleren må til pers snart - men det går litt sport i det - hvor mye kan jeg egentlig klare å stable inn -










I år bidro Finn med en samling stoler og et bord fra Hønefoss. Et kupp! Klappstoler med "meier", så de ikke skjærer ned i gresset. Sånne vil jeg ha flere av - de er næmest ideelle! Ser du noen sånne - si for all del fra. Om du ikke vil ha dem selv, da.


5 kommentarer:

  1. Oj oj oj, rene sånn bilde fra donald det, hvor veggene buler utover pga mye innhold:) Herlig med slike hus, skaper hyggelige miljøre i hagen:) Og sitteplasser det må vi ha mange av, absolutt:)

    SvarSlett
  2. Oj, oj, oj, lar det seg virkelig restaurere? Min første tanke ville være: "Tenn på hele skiten." Men det er sjarmerende med sånne litt skakke, slitte små hus. Og de er mye større inni enn utapå.

    SvarSlett
  3. Mye sjel i det lille-huset der. Og prosjekter for man vel aldri for mange av..... vi har tre garasje plasser i og rundt huset - men ingen biler har fått plass i løpet av de 12 årene vi har bodd her før i år. Man trenger div-plass og en opprydding i ny og ne (og helst et lite sagbruk, mener mannen :-)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til vi får pusset opp, eller bygget/restaurert er vel riktigere) timeshare-huset.....med litt bistand skal jeg nok få til en god del :-)
    Men da må møblene i kjelleren i mine uker ...

    SvarSlett
  5. Klart det kan restaureres - og klart møblene skal vekk - og klart jeg må ha hjelp! Kan vi lage trapp, kan vi vel lage hus, Tone?

    SvarSlett