tirsdag 17. januar 2012

Piet Heins ME-behandling






Dumhedens røster er mange.
Visdommens bud er to:
Man skal skynde sig ganske langsomt
og ta det intenst med ro.




Det skjer stadig ting på ME-fronten nå. Det er godt, for vi er mange som har ventet lenge. Men stigmatiseringen er tøff for mange. Selv gledeshistorier som denne fra Bergen, får en bismak når diagnosen må skjules. Jeg er glad jeg ikke opplever dette i jobbsammenheng!

Jeg oppdaget at Piet Hein for lenge siden hadde meninger om hvordan ME skal behandles. Jeg er litt lei for at jeg ikke har funnet det før nå. Men det er jo like sant. Gruket over svanebildet heter To bud.

Bildet av svanene er tatt fra verandaen - rett utenfor den stolen jeg sitter i når jeg skal ta det intenst med ro! Det er lettere å ta det så med ro med svanene utenfor.




Her kommer svanebildene, Ingrid. De lå på vent på kamerabrikken. Svanene er innom her jevnlig. Vi har to par, tror jeg, og det ene paret har en "grim andunge" med seg.  

6 kommentarer:

  1. Vakre svanebilder! Piet Hein har skrevet mye fornuftig ja. Jeg likte de to budene! :-)

    SvarSlett
  2. Vakre bilder med kloke ord til.
    Ha gode dager.

    SvarSlett
  3. Jeg tror jeg skal henge opp bildet ditt av svanene på jobb, jeg kan trenge et beroligende blikkfang nå om dagen :)

    SvarSlett
  4. Dejlig "grim ælling" !
    Etterlyste svaner fordi jeg så et bilde fra Mandal hvor det var mange svaner på fjorden, det er da nydelige fugler og så rolige å se på - når de er på vannet

    SvarSlett
  5. Goood bedring=) Ser ut som du har et av verdens beste sted å ta det med ro på=) Håper det hjelper deg=) Vibeke

    SvarSlett