fredag 10. februar 2012

X-factor Rød



Dianthus barbathus Soothy

Mørke blader, mørke stilker. Lange, mørke stilker. Dette er planten som får meg til å tro at Heuchera blomstrer med større blomster enn vanlig. En meter bortenfor der den er forventet, stikker den frem en mørkerødsort blomsterklump. Mørkerødsort med en råååsa sløyfe i midten.

Den er sådd, og delt. Den tåler alt. Til sommeren skal den få en ordentlig plass igjen. Nå har den stått på vippen, nesten utenfor ventebeddet. Og blitt barbert av gressklipperen. den tåler det også.







7 kommentarer:

  1. En vakker plante med sitt mørke bladverk:) Lykke til:)

    SvarSlett
  2. Superlekker farge. Den har jeg også, den er en favoritt blandt Bustenellikene. Jeg liker egentlig alle Bustenellikene, de minner meg om Bestemor. Jeg liker egentlig også ordet Buste nellikk..!

    SvarSlett
  3. Denne er bare lekker :-) har den selv i hagen og i høst tok jeg inn frø som jeg har sådd. Det spirer som bare det i såpotten, men jeg vet ikke om den er frøekte, ønsker meg mange flere av denne :-)
    Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  4. Åja, den er utrolig vakker! Jeg har den også selv. Men trodde jeg ikke hadde den, så jeg kjøpte en med Trine på Knatten! Men etter å ha sondert i bedene, dukket der jammen opp en til bak noen liljer! Og den har jeg sådd selv! Som ei forvirra veggelus.....Har ikke helt kontroll, men pytt-pytt! Nå har jeg TO =)
    Lykke til, Maria! Og god helg!

    SvarSlett
  5. Notert på lista over må ha. Nydelig.

    SvarSlett
  6. Nå husker jeg at jeg samla frø av en slik i høst!
    Denne er så fin!

    Ønsker deg masse lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  7. Så nydelig! Perfekt kombinasjon: vakker og hardfør. Jeg må visst gjøre plass til en sånn eller ti i hagen min. Takk for inspirasjon og lykke til i konkurransen!

    SvarSlett