onsdag 18. juli 2012

Anskaffelsesliste

Orden og reda i plantene er ikke lett. Når hukommelsen er redusert og de fleste merkelappene forsvant i flytting hit til Strandhuset, er motivasjonen liten for å lage lapper og lister. Men også dårlige trender kan snus!  Jeg fikk masse merkelapper OG hjelp til å sette dem ut i 50-årsgave. En fantastisk gave. Det var starten på de gode tider - nå må jeg forsøke å følge opp.

To kasser og noen potter ankom Strandhuset i går. Ikke alt er merket, ikke alle merkelapper har klar eier, men jeg gjør et forsøk mens det er ferskt!  Skrivefeil og mer alvorlige feil må gjerne påpekes.

Kirsten:
Sambucus nigra Plena
Sambucus nigra  Søylevariant, saktevoksende
Arisaema consanguineum Perfect Wave
Allium glauceum
Lychnis coronaria Hvit med rosa midte
Geranium Lilac Ice
Geranium cinereum Thumbling Hearts
Geranium Cathrine Denevue
Geranium Light Dilys
Geranium Anmore
Geranium Mrs Jean Moss
Geranium Meryl Anne
Geranium Bregover Pearl
Geranium Lakwijk Star
Geranium sanguineum John Elsley
geranium Starman
Sanguisorba Pink Elephant
Sanguisorba menzeiesii
Origanum vulgaris Country Cream
Trifidium Peach Pink
Trifidum ochroleucum
Tiarella
Persicaria amplexicaulis Pink Elephant

Henriette:
Geranium phaeum Margaret Wilson?

Helga:
Thalictrum Anne
Allium schoenoprasum
Eupatorium capillifolium Elegant Plume
Delphinium elatum Chocolate
Anemone cylindrica
Sanguisorba Red Thunder
Mener det skulle være to lave sanguineummer...

Tina:
Pennisetum alopecuroides
Pennisetum alopecuroides Hamln
Panicum virgatum Heavy Metal
Sedum sp. cape Blanco
Sedum Bertram Andersen
Anaphalis alpicola
Viola Heartthrob
Gypsophilia Rosenschleier
Ajuga reptans Variegata
Miscanthus sinensis Africa
Valmue namnamfrøplante

Sille:
Navnløs Allium
Grønnvariegert Heuchera
Pulmonaria
Mørkbladet sedum
Variegert lys sedum
Polemonium caeruleum Stairway to heaven

Uidentifiserete - stadig færre:
Noe
Pink Elephant
Noe
Navnløs i potte

Lapp: Russian Giant














1 kommentar:

  1. Det med merking har tidlig blitt et problem her. I vår kjøpte jeg en graveringspenn på Clas Ohlson og har store planer om å gravere inn navn i noe av de småskiferbitene eller andre steinene som ligger over alt her. Så får vi se hvor lenge det varer.. Har også laget en stor plan som innebærer pc, smart-telefon og tilleggsprogrammer. Har excel-editor på både tlf og pc, og lasta ned Dropbox begge steder. For jeg har jo aldri med meg pc når jeg er ute i hagen, men tlf har jeg stort sett i lomma. På den måten kan jeg redigere inn i exceldokument på tlf når jeg er ute i hagen og planter noe (eller skrive ned en "vil-ha-plante" når jeg er ute på noe) Og når jeg lagrer der lagres automatisk versjonen jeg har på pcen også! Alltid oppdatert - så lenge jeg husker å bruke den da.

    SvarSlett