torsdag 2. august 2012

Rose, men ikke min

Sol fredag, regn lørdag, sol søndag. Flaks - for søndagen hadde en klar plan!

En flott havedag - hele fire haver fikk jeg se i løpet av dagen. Jeg tok mange bilder, og kommer sikkert tilbake med inntrykk og inspirasjon. For det var MYE å se i Skiens kremhaver!

I dag kommer min nye rosefavoritt - til å dele på Moseplassen.

Ikke vet jeg navn -- Joda:  Rosa floribunda Hot Chocolate
Ikke vet jeg herdighet
Ikke vet jeg hvor den er å få tak i

Men jeg har spurt den heldige roseeieren, og får jeg svar, skal jeg oppdatere denne posten.  For det er kanskje flere enn meg som faller pladask for denne murstensrøde skjønnheten


En rose som må være laget for å stå på en plass av gammel teglsten





7 kommentarer:

  1. Jatakk! Varm sjokolade kan passe bra denne sommeren :-)

    (Vært i Hagen på Kleiva?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, den glapp deenne gangen. Tar med deg som roseguide neste tur :-)

      Slett
  2. Hei,har vore på ei runde i bloggen din. Den er utrulig vakker.
    Vil legge meg til som følgar så eg kan holde meg oppdatert hos deg :)
    Nydelig fin rose du viser her.
    Ha fortsatt ei fin veke.

    SvarSlett
  3. Se der ja, der er jo teglstensrosen din.
    Fin den, og sikekrt genial i rett setting, men ikke min favorittfarge tror jeg.

    Koselig at du ble med og delte denne gangen Maria :D

    SvarSlett
  4. Beautiful flowers, fantastic colours. I am greeting

    SvarSlett
  5. Hot Chocolate kjøpte jeg hos BoGrønt her på Sotra - den ble tidlig utsolgt, husker jeg :-)

    SvarSlett