torsdag 13. september 2012

Blomstringen er ikke over - slett ikke

Blomster, vind og fotoapparat er ingen god kombinasjon. Jeg går runde etter runde i haven, og synes ikke jeg får til å vise blomstene den nødvendige respekt. De er ikke fotogene når de står der og vrir og vrenger på seg som fnisete tenåringsjenter.


De røde jordbærblomstene står like fint i dag, som de har stått hele sommeren. Med tilhørende bær.  Månedsjordbær. Jeg har flere kombinasjoner av røde/hvite blomster og røde/hvite bær. Smaken er ganske lik, men denne har store bær. Tre-fire centimeter. De med hvite blomster og hvite bær gir bare små bær, men mengder! Smaken er testet under fotorunden - mer enn bestått!


Rosene fortsetter. Denne lyser opp ved sitteplassen på terrassen. Og dufter nydelig. mange nye knopper, og jeg vil gjerne tolke det som at det ikke er reelt at det er frost rundt svingen. Kjipe meldinger fra det nære innland sa isskraping på bilene i dag morges - det er mange måneder for tidlig.





Høsten er gressenes tid. Jeg har mange gress og samler bilder til et eget blogginnlegg, men denne toogenhalvmeter høye Miscantus sinensisen må få være med nå. Jeg får samme følelesen av den som jeg får av garn. Mååå haaaa masse. Kan man veve med gressblomster?




5 kommentarer:

  1. Deilig at det fortsaatt er mange fine blomster igjen i hagen=) For et utrolig kult bilde av gresset=) Ha en fin, fin kveld. Vibeke

    SvarSlett
  2. Det jordbærbildet må være spiselig! Ja- søt ettersommer smakte det

    SvarSlett
  3. Så flotte farger, alt skulle vært spiselig. V A K K E R T.

    Klem

    SvarSlett
  4. Flotte bilder!!! Det gresset var helt spesielt, og skjønner jo at det kunne svaie litt i vinden med sånn høyde! Flott bilde, gleder meg til innlegget med gressplantene dine! Nyt helgen!

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder.....og så deilig med jordbær no så seint.

    SvarSlett