søndag 25. august 2013

Nytt kapittel om Skogen


Ved siste rapport så det slik ut:

Dagliljer opp og i mente. Endel er fremdeles i jorden også. Etterhvert ble ca. en tredjedel av liljebitene flyttet til et annet sted i haven, og de resterende ble delt på elleve ulike haver. Håper de er kommet i jord og vokser seg store og fete i løpet av noen år og at alle andre må streve like hardt med å dele og dele ut som jeg har gjort ;-)







Etter dagens økt er det kommet noen skritt lenger:






Ingen liljer.
Ikke gress mellom bedet og resten av skogen.
Masse ny jord.
Barkduk og bark på de nye stiene.
Sten- og/eller grenkanter mellom sti og bed.
Pen gresskant mot aksen.
Noen trær plantet (andre døde..)
Noen potter med busker plassert som test her og der.
Noen skiferheller lagt ut som test på tråkkheller.

Fremdeles gjenstår mye, men nå kan jeg iallefall vise frem hvordan dette har sett ut inne i hodet en lang stund.













10 kommentarer:

  1. Ser riktig så flott ut, Maria :)

    SvarSlett
  2. Rapport fra den ene av de elleve - dagliljene er i jorda. Jeg håper de vil trives og formere seg massivt her hos meg.

    Det er en lekker skog du er i ferd med å få deg. Jeg er nok en gang bare ørlitt misunnelig.:) (kanskje likegreit jeg bor her oppe. Jeg hadde blitt "The crazy Acer-lady in the street" på fryktelig kort tid hvis ikke tror jeg..)

    SvarSlett
    Svar
    1. The Dog Lady, The Garden Lady, The Mad Lady.... jeg har allerede beslaglagt endel av merkelappene. Tror ikke de som går rundt haven her klarer å identifisere trær og busker som Acere, selv om det er en god del av dem her. Så: Vi holder The Acer Lady ledig til deg til du kommer nedover ;-)

      Slett
  3. Flink pike! Takk for sist! Hyggelig å treffes :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I lige måde! Håper det blir rom for et stopp på en kommende Mossetur!

      Slett
  4. Svar
    1. Idéer er ikke mangevare, nei. Verken her eller hos deg :-)

      Slett
  5. Ufattelig hva du får til. Imponert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Mari Anne! Noen har jo ikke naturlig skog bak huset sitt, vettu!

      Slett