søndag 11. juni 2017

Drømmen om en kastanjeport

Med hund i haven, må det være gjerder. I alle retninger, og helst litt på kryss og tvers også. Med valp er det ekstra viktig - han ser jo mer fryktinngytende ut enn han er om han spaserer på veien alene. 40 kilo valp på 10 måneder, uten fungerende innkallingskommando hvis det dukker opp noe mer interessant enn meg. Og med lyd som Rex kan misunne ham!

Det er vel ingen hemmelighet at jeg er svak for kastanjegjerder. Franskmennenes skigard. Ugjennomtrengelig gjerde på rull i alle høyder. Tett for hunden, men ikke for blikket. Ideelt!





Jeg har kjøpt etpar ekstra ruller denne våren, med tanke på terrassene og portbehovet.  Det enkleste hadde vært å kjøpe porter ferdig, men det er helt uaktuelt med de prisene jeg har funnet.










Men så var det Bilka, da.  Med kundeavis på nett og samarbeidsavtale med Claus Dalby.



















Det er jo danske kroner, så det må legges på nesten 20 %.  På den annen side viste det seg at det var tilbud på dem, sånn ut av det blå. 419 ville de ha. Det syntes jeg var greit, og tok de tre som var igjen. Litt transport må til, men med danske havevenner lar det seg gjøre.

Det er ikke første gangen havetilbud fra Bilka har kommet til Strandhushaven. Det var plass til to digre vanntønner i en dansk bil ved påsketider også. Tidligere har jeg hentet ruststativer og ruller med gjerder. Dette er ment som en anbefaling til havefolk på farten - sjekk Bilka. Det kan fort lønne seg!  Og nei - her er ingen sponsing av noe slag!



Den som ikke ble fornøyd, er Waffel. Han ligger og skuler på den! Men plutselig en dag er det nok noen som glemmer å lukke den.  Håper ikke det er deg!

6 kommentarer:

  1. Den prisforskjellen er jo.... Var i Sverige forleden, og kjøpte rosegjødsel til en brøkdel av norsk pris. Uforståelig!
    Hund på rømmen er ikke tingen! Han må nok bare roe seg ned bak fine gjerder og porter :)

    SvarSlett
  2. Jah, så det kan jeg gjøre også, da. Når/om bilen blir frisk. Dra til Sverige å bruke opp pengene som snart går ut - på gjødsel. Gjødsel og kaffe :-)

    SvarSlett
  3. Jeg forstår godt din fascinasjon for kastanjeporter og gjerder :-) De er De er jo perfekte i hager med uformell landstil! Jeg kunne godt tenke meg noen slike selv :-)
    Prisforskjellen var jo skikkelig imponerende den også, så gratulerer med tre veldig fine porter i hagen :-)
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ekstra moro når det blir en morsom pris. Plutselig. Da gjelder det å slå til. Jeg angrer allerede på at jeg ikke gjorde noe for å finne flere ;-)

      Slett
  4. Ååååh, så flott med kastanjeport og gjerde. Skulle gjerne hatt en sånn, men med 4 mål tomt kan selv Bilka priser bli for dyrt. Nyt din. Kanskje hunden kapitulerer og lar seg henføre den også:)
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tviler - han vil helst ha fri tilgang til alt :-)
      Jeg vet ikke om det er noe dyrere enn andre gjerder, men det er veldig langt rundt 4 mål - uansett hvilket gjerde man skal ha.

      Slett