søndag 22. april 2018

Ser ut over land, ser ut over vann...


Da var hun hjemme, storfuglen.  Den aller første og største!, storfuglforelskelsen.  165 høy, og barnebarnet ser den knapt der oppe i høyden, foretrekker andre. Det er jo fint at vi alle har vår favoritter. Blant fugler, som blant planter - eller andre interessemuligheter i haven. Noen foretrekker jo fisk!  Og rosa plastflamingoer. Eller tagetes. Folk er rare, og jeg er opplagt folk!


Sneen er borte i Strandhushaven, men det har stått ganske stille lenge likevel . Jeg forsøkte meg på et ME-rehabiliteringsopphold. Fire uker ble fort til bare én, og jeg kom hjem med en mave i ulage og sjokkert over hva norsk helsevesen tilbyr av "behandling". Hjelpe seg!  Mer om det siden, selv om jeg ikke ble så lenge at behandlingen ble et uttalt problem, har det tatt tid å rette opp psyken.





















Men reddet av en sen vår, er jeg likevel ikke veldig mye mer forsinket enn jeg pleier.  Min trofaste væpner, tilhengeren, ble litt dårlig behandlet i vinter, og trengte MYE omsorg. Selv om jeg er veldig opptatt av  metallfugler om dagen, er det langt utenfor min mulig innsatssfære å forvandle et galvanisert skjelett tilbake til en fungerende tilhenger. Så heldigvis fikk jeg hjelp!

Hurra, Hurra og takk og takk!

Og nå står hengeren på gaten full av alle haugene som hadde hopet seg opp i haven og gjort den ekkel og utrivelig. Da er det kanskje mulig å ta med kameraet ut der en dag.  Det er nemlig vårblomstring. På busker og på bakken. Ikke så mye som det kunne vært, men ikke så lite som det kunne blitt heller, etter alle de fryktelige månedene med barfrost!

Den store fuglen kommer som de andre fine fuglene fra Camillas nettbutikk Syverud Gård. Det er nettbutikk og det funker jo bra som regel, men det er noe spesielt med å få tatt på og sett hvor fine de er i virkeligheten også.  6. mai skal Camilla og Frank ha åpen dag på Syverud Gård i Sande.  Har du mulighet til å ta deg en tur, vil jeg nesten insistere på at du gjør det!  Kanskje du blir like bergtatt som meg?  I tillegg til varer fra nettbutikken, vil du se mange spennende trær - både pent og ordnet i trehaven og oppover lia bak gården, Woodlandet, som det heter på det nye norske.

Jeg og storfuglen sitter/står på Caelumtaket og speider. Ut over havet (storfuglen) og ned i haven (meg). Her oppe fra er det heldigvis bare store linjer man ser - hun ser neppe mat - og jeg ser ikke liljebillene herfra.

Kanskje vi ses på Syverud 6. mai?




2 kommentarer:

  1. Fuglene passer jo helt usedvanlig bra hos deg!

    SvarSlett
  2. Hei Maria! Ja du kan virkelig få sagt det :-D Her går også våren sin skjeve gang :-)) Og her måtte hengeren få ny bunn sist år fordi den ble stående med et lass jord vel lenge.. Fin vår til deg!

    SvarSlett